Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 26 maja 2012, 19:04 
Offline
V-początkujacy

Rejestracja: 20 mar 2012, 17:57
Posty: 1
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam !
Jestem początkującym użytkownikiem od niedawna zainteresowanym istota wirtualizacji, wiec na wstępie proszę o wyrozumiałość.
Chcąc pobawić się trochę wirtualnym serwerem wymyśliłem laba którego chcę zaimplementować do domowej sieci LAN.
Do dyspozycji 3 kompy średniej klasy (pc1, pc2, pc3)z win7 spięte routerem tp-link.
Na komputerze pc1 postawiony VMware server 2, a na nim 3 maszyny wirtualne- 2* xp i 1*linux ubuntu. Na maszynach wirtualnych chcę zainstalować/postawić usługi/programy które będą mnie interesowały. Komputery widzą sie w sieci roboczej i pingują wzajemnie.
Mam kilka pytań odnośnie możliwości VM server:

1) Czy i w jaki sposób mogę połączyć się z wirtualnymi maszynami na pc1 z komputerów pc2, pc3 w LANie?
2) W jaki sposób korzystać z oprogramowania/usług postawionego na wirtualnym linuxie z komputerów pc2 pc3?
3) Czy powyższe warunki mogą zostać spełnione w innym produkcie VMware?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: 27 maja 2012, 12:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2008, 02:01
Posty: 7371
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 15 raz
Pomógł: 138 raz
Witaj,

w związaku z tym, że jak piszesz - to twoje początki z wirtualizacją - to VMware Server nie jest najlepszym rozwiazaniem. Z jednej strony wiele możesz się nauczyć, ale z drugiej chyba nie warto poświęcać temu rozwiazaniu zbyt wiele czasu gdyż projekt ten przed blisko rokiem osiągnął status "end of life" i nie jest już rozwijany i wspierany.

Jeśli chciabyś pozostać przy rozwiązaniach VMware to masz do dyspozycji 2 rozwiązania hostowane: darmowego Player'a o mocno ograniczonych mozliwościach, bądź bardziej rozbudowany, ale płatny Workstation. No i oczywiście darmowy hypervisor bare metal - ESXi (VMware vSphere Hypervisor).